Fandom

Armybase

605stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze7 Udostępnij

Armybase - państwo leżące na południowy-wschód od Equestrii ze stolicą w mieście o tej samej nazwie. Jest zamieszkałe głównie przez kucyki wojskowe.

Geografia

Tereny są w znacznej części równinne, zwłaszcza w części zachodniej. Na północnym wschodzie jest sporo pasm górskich, stanowiące naturalną granicę. Południe leży w całości nad morzem. Jest tam wiele miast portowych. Zachód Armybase jest mocno zurbanizowany i uprzemysłowiony, natomiast na wschodzie są tylko bazy wojskowe i poligony.

Urbanistyka

Miasta w Armybase są zbudowane na regularnej siatce przestrzennej wpisanej w koło. Znaczna większość jest otoczona wielkimi murami, wałami obronnymi i okopami. W centrum miast przygranicznych umieszczono wielkie działa artyleryjskie o teoretycznym zasięgu 100 kilometrów.

Stosunki z Equestrią

Armybase często udziela wsparcia Equestrii, a wielu ważnych dowódców na stałe tam zamieszkało. Nawet mają strukturę w armii zwaną Pułkiem Equestriańskim (oddział, którego jedynym zadaniem jest strzeżenie Equestrii). Stąd też często pojawiają się pomysły zjednoczenia tych krain. Sami mieszkańcy są w tej sprawie podzieleni. Połowa twierdzi, że pokojowa polityka Księżniczki Celestii będzie ograniczała ich potencjał militarny, ale druga połowa zauważa, że miasto bez dostaw surowców (głównie żelaza) nigdy nie zbudowałoby swojej potęgi, a zjednoczenie zwiększy wymianę handlową. Jednak nie zawsze Armybase jest pokornym obrońcą Equestrii. Dowództwo cały czas ma gotowy plan inwazji, aktualizowany co parę lat. 100 lat temu Armybase razem z państwem gryfów chciało rozpętać wojnę światową, a pierwszym celem była oczywiście Equestria. W ostatnim momencie gryfy się wycofały, więc Armybase, które miało zaatakować jako drugie "w celu rozgromienia armii gryfów"[1], także się wstrzymało.

Na arenie międzynarodowej

Dzięki wielkiej armii Armybase jest poważnym graczem wśród innych krain. Ze względu na strach przed inwazją sąsiedzi często idą na ustępstwa, np. mają prawo do przeprowadzenia wojska przez terytorium innego państwa (ale muszą poinformować władze o tym, żeby nie uznali tego za inwazję). Jednak na wszelkich szczytach zawsze są przegłosowani. Przez to zostali zmuszeni m. in. do zmniejszenia armii do "marnych" 500.000 żołnierzy (wliczając w to wojska rezerwowe, marynarzy i artylerzystów).

Armia

Gigantyczna armia, w czasach świetności dochodząca do 1.500.000 żołnierzy, jest chlubą i sensem istnienia Armybase. Słynie ze świetnego wyszkolenia i wyposażenia. Na uzbrojenie armii składają się m. in.: karabiny szturmowe i maszynowe, pistolety automatyczne, granatniki, wyrzutnie rakiet, czołgi, działa szturmowe, samobieżne i artyleryjskie, wielkie okręty i łodzie podwodne. Nieoficjalne dane mówią także o samolotach ("Przecież mamy pegazy, po co budować latające maszyny do tego"[2]), rakietach dalekiego zasięgu ("A nawet jeśli mamy, to przeciw komu będziemy ich używać?"[2]) i broni jądrowej ("Taka konstrukcja jest niemożliwa. A jeśli będziecie dalej to drążyć, to użyjemy jej przeciwko wam!"[2]). Żołnierze są doskonale zdyscyplinowani, przypadki dezercji lub niepodporządkowania się, nawet najbardziej idiotycznym. rozkazom dowództwa są niezwykle rzadkie i dotyczą tylko młodych rekrutów. Trzeba także pamiętać, że za takie wypadki są bardzo srodze karane.

Więcej w Fandom

Losowa wiki