Fandom

Good Questiona

605stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze5 Share

Good Questiona

Dziwna nastolatka

Galeria postaci
Zajęcia Prowadzenie saloono w Applelosie
Głos

Good Questiona (z ang. Dobre pytanie)- Kucyk ziemski, nastolatka, mieszka w Applelosie, lecz nie jest spokrewniona z rodziną Apple. OC Rymy2001.

Powstanie postaci

W pewnym momencie Ryma2001 zdała sobie sprawę, że jej avatar jest beznadziejny. Dlatego narysowała kucyka, z włosami, które są dokładnie takie jak jej[1]. Na początku nie miała znaczka, poznała wiele talentów i uczesań, zanim wyszła z notatnika. W końcu padło na znak zapytania, białą sierść, i niebieskie oko. Ryma2001 wiele potu, łez i pracy poświeciła na stworzenie jej, i jest zadowolona. Jej historia wciąż się kształtuje. Mam nadzieję, że z przyjemnością przeczytacie ten artykuł, i że nie umrzecie z nudów.

Historia

Pochodzenie i narodzenie

Good Questiona urodziła się 20 marca 2001 roku w ogromnym domu swojej matki na obrzeżach wschodniej strony Equestrii. Jej mamą była ziemska klacz Carrot Lite, a jej tatą pegaz Rainbow Lite[2]. Carrot Lite pochodzi z długiej linki rodziny kucyków ziemskich, uprawiających warzywa. Jej babcia uprawiała warzywa, i była bardzo znana w całej Equestrii. Rainbow Lite był synem dwóch kucyków ziemskich, uciekł w młodym wieku z domu, ponieważ rodzice nie chcieli aby się ścigał, co było jego pasją. Utrzymywał się z wygranych w wyścigach.

   Good Questiona urodziła się w domu, przy porodzie była tylko pielęgniarka. Klacz dostała takie imię, ponieważ jej rodzice uznali, że ma ,,Ten" błysk w oku. W chwili narodzenia stała się 4 dzieckiem państwa Lite. Miała wtedy:

  • Starszego o dwa lata brata
  • Starszą o pięć lat siostrę
  • Kolejnego brata, starszego o sześć lat [3]
Od początku wydawała się nieco dziwna, przy porodzie w ogóle nie krzyczała, była cichutka. Urodziła się w wannie.[4]
Good Questiona by ryma2001 (4).jpg

Good Questiona i jej chłopak

Pierwszy rok życia, wychowanie

Questiona bardzo szybko zaczynała dawać oznaki tego, że chce chodzić. Niestety w młodym wieku musiała nosić szyny, z powodu małych problemów z biodrami.[5] Jej starsze rodzeństwo bardzo ją lubiło. Patrzyło na nią, robiło przedstawienia, pokazywało obrazki. Niestety Questiona bardzo nie lubiła leżeć, wolała chodzić. Gdy tylko mama wychodziła z nią na spacerek, ona natychmiast wychodziła z wózka, i próbowała chodzić w swoich szynach. Kochała siedzieć pod drzewem koło strumyka, albo w rzece, na co jednak nie pozwalała jej mamusia. Mimo tego, próbowała wymykać się z domu i iść nad rzekę. Jednak Gdy miała 9 miesięcy wpadła pewnego razu do głębokiej wody. Poddusiła się trochę, uratował ją najstarszy brat, który zauważył jej zniknięcie, i pomyślał, że siedzi właśnie tam. Od tego czasu Questiona  była trzymana w domu. Jednak ona sama wcale się nie przestraszyła, i nie zaczęła się bać wody. Rodzice wychowywali ją bezstresowo, nie zmuszając jej do niczego. Miała troje rodzeństwa, wiec nie była oczkiem w głowie rodziców. Nigdy jednak nie cierpiała z tego powodu, wolała samotność. Prawię nigdy nie płakała i nie krzyczała. Miała ogromny apetyt, bardzo lubiła jeść. Dlatego miała też mnóstwo energii i gdy tylko zdjęto jej szyny zaczęła biegać, kochała ruch.

Pierwsze urodziny i wydarzenia z nimi związane

Good Questiona na pierwsze urodziny dostała różowego pudla pluszaka, który był jej najlepszym przyjacielem do trzecie go roku życia. W pierwsze urodziny też powiedziała swoje pierwsze słowo- ,,śmierć". Rodzice z tego powodu byli bardzo zdenerwowani, umówili ją nawet z psychologiem. Questiona od tego czasu co dwa tygodnie chodziła na terapię. Nienawidziła tego, dlatego pewnego dnia uciekła z gabinetu, i przez dwie godziny nikt nie mógł jej znaleźć. Dopiero jej matka w genialny sposób znalazła ją na drzewie nad strumykiem, nikt nie wiedział skąd się tam znalazła. Sama Questiona wtedy jeszcze nie znała odpowiedzi na to pytanie, nie umiała powiedzieć co się stało.

Trzeci, czwarty i piąty rok życia, oraz dziwne odkrycia

Good Questiona w wieku trzech lat zaczęła powoli stawać się bardzo ciekawska. Zmieniło się jej ulubione miejsce przebywania, teraz wolała być na strychu lub w piwnicy, w spiżarni, lub w komórce na narzędzia. W tych miejscach szukała swoistych skarbów. Kochała przeczesywać sterty niezidentyfikowanych przedmiotów. Jej największymi skarbami były

Good Questiona by ryma2001 (2).jpg
  • zdjęcie jej pra pra pra pra pra dziadka
  • Puchar zdobyty przez ciotkę na zawodach rolniczych
  • medal jej pradziadka ze strony ojca, za zajęcie pierwszego miejsca w zawodach lotniczych
  • Odznaka z kapsla po butelce lemoniady, którą nosiła dumnie na wszystkich uroczystościach

Rodzice zabraniali jej tam grzebać, ale ona zawsze, gdy nie było ich w domu wymykała się tam. Jednak nadal kochała powietrze. Właśnie w wieku pięciu lat odkryła swoją moc- miała pazury, i umiała je wysuwać, gdy tylko chciała. Nikomu tego jednak nie powiedziała. Gdy tylko to odkryła, zaczęła ćwiczyć wspinaczkę. Pewnego razu odkryła nawet stary zniszczony domek na drzewie. Odrestaurowała go i tam właśnie trzymała swoje skarby. Mówiła bardzo mało, prawie w ogóle. Najczęściej odpowiadała tylko tak i nie, chociaż gdy była zdenerwowana mogła mówić bardzo dużo, a nawet krzyczeć.

Pierwsze rodzinne wakacje

W wieku sześciu lat GQ wyjechała ze swoją rodzina na pierwsze wakacje. Pojechali nad morze. Dla Questiony było to spełnienie marzeń, bo kochała pływać. Pewnego razu nawet ratowniczka ją pochwaliła, że choć woda jest zimna, to ona ciągle w niej siedzi. Mama codziennie czytała jej i jej bratu książkę ,,Doktor Dollitle i jego zwierzęta". Wodna klacz na zawsze zapamiętała te wakacje, i było to jej najlepsze rodzinne wspomnienie. Mieszkali w małym domeczku. Wspomnienie tego domku właśnie sprawiło, że jej marzenie było właśnie takie, jakie było.

Szkoła podstawowa

Questiona dobrze przyjęła się w szkole. Lubiła się uczyć, zadawać pytania, trochę mniej na nie odpowiadać. Nie miała jednak zbyt dobrych kontaktów z rówieśnikami. Znalazła tylko jedną, najlepszą przyjaciółkę. Była jedną z najlepszych uczennic. To w czwartej klasie zdobyła swój znaczek- Znak zapytania. Reszta klasy jej nie lubiła, często wyzywała od grubej i dinozaura. Przez to Questiona dostała kompleksów, wszystkie przerwy spędzała w bibliotece.

Wypadek, który zmienia życie

Podczas wakacji między 3 a 4 klasą Good Questinie zdarzył się okropny wypadek. Gdy wspinała się na drzewo spadła. Niby to nic takiego, ale spadając nadziała się na gałąź, trafiła ją proso w oko. Po tym wypadku Questiona już nigdy nie mogła patrzeć tym okiem. Zaczęła czesać się tak, aby jej prawe oko było zasłonięte, nabyła też nową umiejętność- umiała zmieniać kolor tęczówki swojego zdrowego oka.

Good Questiona by ryma2001.jpg

Ucieczka

Good Questiona w wieku czternastu lat uciekła z domu. Nikt nie wie, dlaczego to zrobiła, ale to zrobiła. Pojechała pociągiem do swojej ciotki w Applelosie. Ciotka prowadziła salon w Applelosie, więc  Questiona musiała jej w tym pomagać. Zarabiała też przyjmując zlecenia na rysunki i malowidła. Nie utrzymywała kontaktu z rodziną, chociaż oni wiedzieli, gdzie jest (ciotka napisała w jednym ze swoich listów)

Chłopak

Good poznała swojego chłopaka w saloonie, był jednym z klientów. Zakochała się w nim, i w wieku 16 lat powiedziała mu o swoim uczuciu. Od tego czasu był jej chłopakiem. GQ nie odważyła spytać się go o małżeństwo, on sam też się jeszcze do tego nie kwapił.

Śmierć ciotki

Ciotka umarła, gdy Questiona miała 17 lat. Od tego czasu młoda klacz wraz ze swoim chłopakiem prowadziła saloon. Jako tako utrzymuje się, rodzice czasem przesyłają jej pieniądze, ale ona i tak nigdy im nie odpisuje. Czuje głęboki żal o pewną rzecz, o której wolałabym tutaj nie pisać.

Wygląd

Grzywa i ogon

Grzywa jest zakręcona, trójkolorowa. Włosy bardzo łatwo się przetłuszczają, trudno się je czesze. Questiona bardzo lubi swoje włosy, czesze je zawsze rano, oczywiście też zaczesuje je na prawą stronę. Gdy jest smutna włosy się trochę prostują. Jej ciotka uważała, że są jej najładniejszą częścią.

Oczy (bardzej oko)

Questiona może zmieniać kolor swojego zdrowego oka. Ma ono kształt taki sam, jaki ma Fluttershy. Najczęściej jednak jest koloru ciemno niebieskiego, prawie bordowego. Gdy coś odkrywa ma dziwny błysk w oku. Jej chore oko jest bardzo wyblakłe. Klacz nie widzi nim absolutnie nic, nie czuje też jego obecności. Jednak tak samo jek w przypadku zdrowego oka, można ujrzeć w nim błysk

Sierść

Good Questiona ma białą, prawie srebrzystą sierść. Klacz szczyci się tym, że jej sierść jest niezwylke miękka. Przyjaciółki z tego powodu lubią się do niej przytulać.

Sylwetka

Questiona jest trochę pulchna, ale widzi się to tylko przy dokładnym przyjrzeniu się. Ma też pulchne policzki. Jest wysoka.

Nogi

GoQu ma niezwykle długie nagi. Z tego powodu i z jej pulchności śmiały się inne kucyki w podstawówce.

Znaczek

Bordowy znak zapytania, to wszystko, nic więcej.

Skóra

GQ ma bardzo wrażliwą skórę, bardzo często musi chodzić do dermatologa. Jej przyjaciele o tym nieiwdzą, jest to jej głęboko skrywany sekret.

Wady charakteru

Nieśmiałość

GoQu jest bardzo nieśmiała. Nigdy sama nie podejdzie do kucyka, żeby się z nim zaprzyjaźnić. Nie sprzyja to jej pracy w saloonie. Klacz jest też bardzo strachliwa, nie umie obronić się, gdy ktoś mówi o niej coś złego. Jednak jest pamiętliwa.

Nie lubi nowych rzeczy

Klacz nie lubi zmian, woli długo mieszkać w jednym miejscu. Nie próbuje nowych potraw, boi się wszystkiego nieznanego. Nie zmienia to jednak jej ciekawości do świata.

Często kłamie

Klacz kłamie bardzo często, ale nigdy w stosunku do nieznajomych. Nie lubi mówić prawdy, kłamie aby kogoś nie obrażać, a czasem nie mówi po prostu całej prawdy. Bardzo się wstydzi swojego zachowania, ale nie może zerwać z tym nałogiem.

Choć jest nieśmiała wtyka nos w nie swoje sprawy

Lubi wiedzieć o wszystkim, zawsze podsłuchuje rozmowy kucyków przychodzących do saloonu. Rozprzestrzenia też plotki. Nie dochowuje tajemnic,

Sadystyczność

W stosunku do swoich znajomych wydaje się sadystyczna, często im grozi. Jej twarz wyraża wtedy minę szalonego naukowca. Lepiej nie dawać jej cyrkla, gdy ma taką minę. Ostatnio wbiła w nogę przyjaciółki długopis.

Naiwność

Przez jej wrażliwość jest naiwna, można ją oszukać udając ból lub nieszczęście.

Depresja

Co jakiś czas wpada w coś w rodzaju depresji. Wtedy najpierw zaczyna płakać, kładzie się na podłodze. Potem jest etap płaczu, użalania się nad sobą. Następnie boczy się, a potem jest zdenerwowana. Lepiej uważać, bo wtedy czasem rzuca stołkami.

Zalety charakteru

Empatia

Klacz posiada bardzo dużo empatii, czyli umie wyczuć, co czują inni, i dzięki temu im pomóc.

Wrażliwość

Jest wrażliwa na ból i cierpienie innych, ponieważ w młodości doznała wielu cierpień. Przez to jest też naiwna.

Mimo nieśmiałości umie bronić słusznej sprawy

Gdy good Questiona się uprze, może wywrzeć na kimś, aby zgodził się na jej warunki

Przekonywanie

Nazywają ją morderczynią przekonać, ponieważ umie przekonać kogoś do zmiany przekonań, tylko manipulując słowami

Ciekawość

Jest ciekawa świata i lubi go poznawać, więc jest też mądra, posiada dużą wiedze praktyczną i teoretyczną.

Po prostu cechy

Jest chłopczycą, nienawidzi rajstop, wszystkiego co różowe, wstążek.

Jej pies

Questiona ma psa imieniem psotka. Psotka jest pomarańczowa z białymi skarpetkami i kołnierzem. Ma 9 lat. Quetiona znalazła ją na ulicy i zaadaptowała. Czasem zdaje jej się, że Psotka jej nie lubi. Psotka jest mądrym psem, Questiona nauczyła ją paru podstawowych komend. Bardzo dobrze skacze.
Pies Questiony by ryma2001.jpg

Wieczory Saloono

Co miesiąc Good Questiona i jej przyjeciele urządzają sobie wieczór w saloonie. Wszyscy robią jakieś występy, po jakiejś godzinie są już upici. Jej przyjaciele zawsze namawiają Good Questionę aby im zaśpiewała, ale za każdym razem gdy się nie zgadza dają jej kolejną szklaneczkę. Po pięciu odmowach się zgadza.

Hobby

Śpiew

Kocha śpiewać, stale stara się udoskonalać. W młodości grała na piainie, ale potem jej się to znudziło. Często śpiewa gdy jest sama, najczęściej pod prysznicem. Gdy urzędzają wieczór Saloono wtedy występuje na scenie.

Pisarstwo

Kocha pisać, szczególnie drastyczne sceny. Uśmierca w nich swoich wrogów. Najlepsza jest we wzruszjących scenach, umie doprowadzić czytelnika do łez

Malarstwo

Ładnie maluje i rysuje, prawie nigdy nie rozstaje się ze swoim tabletem graficznym. Lubi szkicować, a jej zeszyty są całe w portretach jej znajomych.

Aktorstwo

Dobrze występuje, ma dobrą dykcje. Jeśli wczuje się w role, to może zapomnieć o nieśmiałości i wystąpić na scenie.

To co lubi i czego nie

Ulubione

  • Jedzenie- spaghetti z sosem brokułowym
  • Owoc- banan
  • Warzywo- Arbuz
  • Zajęcie- rysowanie, przeszukiwanie starych posiadłości, śpiewanie
  • Zwierzę- Delfin, pies i koń
  • kolor- Błękitno- morsko-niebiesko

To czego najbardziej nie lubi

  • Jedzenie- Barszcz czerwony
  • Owoc- ananas
  • Warzywo- kapusta
  • Zajęcie- sprzątanie
  • Zwierzę- Komar
  • Kolor- Różowy

Relacje

Rodzina

W młodych latach nie lubiła swoich rodziców, jej BBBFF był najstarszy brat. Lubiła za to swoją ciotkę, za jej ekscentryczność. Obecnie nie utrzymuje żadnych kontaktów z rodziną. Ma zamiar kiedyś ich oswiedzić, ale wciąż to przekłada.

Chłopak

Ze swoim chłopakiem lubi się droczyć, w stosunku do niego nie jest nieśmiała, ale czasem trochę boi się jego reakcjii.

Przyjaciele

Jest drastyczna w stosunku do przyjaciół, ale w sposób żartobliwy, nikt za to się nie obraża.

Praca

Praca w saloonie

Razem ze swoim chłopakiem pracuje w saloonie.

Malowanie na zamówienia

Questiona bardzo dobrze maluje, więc przyjmuje zamówienia na obrazy.

Jak inaczej ją nazwać

Skróty

  • Goodka
  • Questiona
  • GQ
  • GoQu

Przezwiska

  • Jedna z czterech
  • Morska klacz
  • Kujonka
  • Morderczyni przekonań

Zdolności

GQ umie zmieniać kolor tęczówki swojego zdrowego wzroku. Potrafi też wysunąć pazury.

Cytaty

,,Odwal się, albo dźgnę cię tym cyrklem"

,,HaHa​HaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHa​HaHaHaHaHaHaHaHa​HaHa​Ha​Ha​Ha​Ha​Ha​HaHa​Ha​Ha​HaHaHaHaHaHaHaHa​HaHaHa"

,,Mogę zaśpiewać hyp, jeśli zatkacie uszy hyp"

,,Odejdź od zamka, albo dźgnę cię kluczem"

,,Oddawaj książke, albo mój długopis będzie w twojej nodze"

Ciekawostki

  • Ma korespondencyjną przyjaciółkę
  • Prowadzi pamiętnik
  • Jej chłopak jest pegazem
  • Jej pazury są granatowe.
  • Możesz jej tu zadać pytanie

Przypisy

  1. Tak, mam takie włosy, możecie zazdrościć
  2. Imiona dobrane przypadkowo
  3. Teraz ma jeszcze jedną siostrę
  4. Urodziłam się w domu (szpan)
  5. Tak mówiła mi mama
</p>

Galeria

Good Questiona by ryma2001.jpg

</div>

Więcej w Fandom

Losowa wiki