Fandom

Kasztan

605stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze14 Udostępnij

W edycji.pngTa strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: MagicChandelierOfJustice
Kasztan - ogier, pegaz o nadzwyczajnym talecie aktorskim, którego jednak nie rozwija. Młody buntownik i przyjaciel Blue Truth
Kasztan

Zwyczajny Pegaz

Kasztan ID by AngelWithHerShotgun.png
Male picto.png
Ogier
Zajęcia Uczenie się [1], wkurzanie innych.
Rodzina
Rodzice Nieznani z imion.
Rodzeństwo Dwaj bracia i siostra.

Powstawanie

Kasztan miał być na początku na kimś wzorowany, jednak autorka raczej już o tym nie wspomina. Pierwsza wersja ogiera nie różniła się prawie niczym od teraźniejszej, jedynie tym, że poprzedni Kasztan miał nosić bluzę w kolorze zbliżonym do barwy jego oczu.

Teraz Kasztan nie jest wzorowany na nikim, a autorka zrobiła z niego zwykłe OC.

Przezwiska

Lubiane

  • Kasztan
  • Kasztaneg
  • Kasztaś

​Nielubiane

  • Geniusz Kopytkowej
  • Donald [2]

Wygląd

Grzywa

Grzywa Kasztana jest koloru ciemnobrązowego. Niektórzy mówią, że jest koloru czekolady, ale to nieliczni. Włosy są miękkie, miłe w dotyku i ładnie połyskujące, ale często poczochrane. Kasztan rzadko obcina grzywę. Nie lubi pokazywać się z bardzo krótkimi włosami, ponieważ twierdzi, że wygląda wtedy dziwnie. Dużo czasu poświęca swojej czuprynie, dziennie nawet 10-15 minut.

Oczy

Jego oczy mają ładny, niebieski odcień. Są duże i nie pasują nieco do ogiera. W dzieciństwie często mylono go z klaczą właśnie przez te ogromne oczy. Według Blue są podobne do oczu McCartney'a, ale to tylko jej wrażenie. [3]

Pyszczek

Jest okrągły i mały, niczym u klaczy. To kolejna rzecz, która prowadziła do mylenia go z klaczą. Aktualnie jego kształt nieco się zmienił, ale dalej nie jest typowy dla ogiera.

Sierść

Ma kolor fioletowy. Zwykle jest nieco brudna, ponieważ Kasztan uwielbia grać w piłkę i lubi tarzać się w trawie często się przewraca. Nieco przerzedza się przy kopytach, z niewiadomego powodu.

Ogon

Takiego samego koloru jak grzywa, tak samo poczochrany. Kasztan nie poświęca mu zbyt wielkiej uwagi, często zapomina go nawet rozczesać. Nie zmienia to faktu, że jest milszy w dotyku niż grzywa. Blue lubi macać ten ogon.

Sylwetka

Kasztan jest wysoki i dość szczupły. Nie jest zbytnio umięśniony, nie przeszkadza mu to jednak. Ma długie kopyta.

Skrzydła

Wyglądają jak skrzydła normalnego pegaza, może są trochę większe. Nikt jednak tego nie zauważa. Kasztan uwielbia się popisywać jak bardzo twarde i wytrzymałe są. Często wypadają z nich pióra.

Akcesoria

Kasztan nie lubi nosić akcesoriów [4]. Wyjątkiem jest coś, co on nazywa "obróżką". Jest to coś w stylu opaski z czarnego materiału, którą Kasztan nosi na szyi. Zrobił ją sam w przedszkolu i od tamtej pory się z nią nie rozstaje. Ma do niej wielki sentyment.

Głos

Kasztan ma typowo średni głos, jeśli chodzi o wysokość. Mówi trochę zbyt głośno i czasami piskliwie, dlatego razem z Blue Truth denerwują kucyki, chodząc po ulicach i mówiąc jak najbardziej wysoko. Ma wieczną chrypkę, której nie potrafi się pozbyć.

Charakter

Kiedyś

Kiedyś Kasztan był nieco spokojniejszy i na pewno nie aż taki wredny. Uczył się też lepiej, lubił naukę. Popisywał się przed klasą swoimi umiejętnościami matematycznymi, których nie można nazwać małymi. Nie był nerwowy, ale potrafił się bić. Uwielbiał wygrywać i rywalizował ze wszystkimi o wszystko, często o bardzo błahe rzeczy. Nazywano go niezdarą i nie bez powodu. Wszystko leciało mu z kopyt. Był szlachetny i zawsze stawał w obronie swojej przyjaciółki, Blue Truth.

Zalety

Wrażliwość

W głębi duszy Kasztan to bardzo wrażliwa osoba. I to na każdym punkcie. Nie okazuje jednak tego, ponieważ boi się wyśmiania i szyderstw.

Poczucie humoru

Jest okropnie wesołą osobą. Kasztan śmieje się praktycznie ze wszystkiego, co może być zabawne. Czasami dostaje nagłych napadów śmiechu lub chichotu, ponieważ przypomni sobie coś, co go rozwesela. Te zachowania potrafi zrozumieć jedynie Blue Truth, która ma bardzo podobny charakter.

Mądrość

Kasztan to zdolny ogier. Nie potrafi jednak tego okazać. W dzieciństwie jeszcze lubił się uczyć, chwalić swoją wiedzą i zdobywać nową. Teraz nauka przychodzi mu z trudem. Nie oznacza to jednak, że jest głupi. Po prostu marnuje swój talent, Potrafi jednak pomyśleć mądrze i rozsądnie.

Pomysłowość

Często wpada na dobre pomysły. Może jest trochę zbyt leniwy, żeby je zrealizować, ale stają się one inspiracją dla innych. Natchnienie może go dopaść w najdziwniejszym miejscu o najdziwniejszej porze.

Odwaga

Ogier jest odważny i nie boi się wyzwań. Każde przyjmie bez cienia strachu. Prawie nigdy się nie stresuje. Nie boi się też pająków, węży, krwi, ciemności... no może jest jedna rzecz, przed którą odczuwa strach, ale nigdy nikomu o tym nie powiedział.

Siła

Pegaz jest silnym kucykiem. Wykorzystuje jednak swoją siłę w mało szlachetnym celu, a mianowicie bijatykach i bójkach. Ma też bardzo silne skrzydła, dużo bardziej rozwinięte niż jego rówieśnicy.

Troskliwość w stosunku do bliskich osób

Dla nieznajomych osób potrafi być zimny i nieczuły. Ale jeśli chodzi o bliskich, to zawsze jest dla nich miły i troskliwy. Nigdy nie powie w ich stronę złego słowa oraz zawsze staje w ich obronie. Wyjątkiem jest Blue Truth, z którą kilka razy poważnie się pokłócił. Ale to pewnie dlatego ich przyjaźń jest silniejsza i trwalsza.

Wady

Agresja i nerwowość

Na każdą, nawet najmniejszą uwagę na temat jego zachowania lub ubioru reaguje gniewem oraz wyrzutami. Czyni to nawet w stosunku do bliskich przyjaciół, po których potrafi "pojechać"[5]. Może się pobić o nieszkodliwy żart na jego temat. Również łatwo wybucha i poddaje się emocjom. Niestety, nie stara się nad tym panować, ani z tym walczyć.

Wulgarność

Ogier ma cięty język. Często przeklina i uważa swoje zachowanie za normalne. Od dziecka wyzywał swoich wrogów, co szokowało drugich, ponieważ w tych czasach wulgarność była czymś rzadko spotykanym i "przerażającym". Zachowuje się tak do dziś, mimo wielu nieprzyjemnych przygód związanych z jego mową.

Impulsywność

Często mówi coś kierowany impulsem. Nie potrafi przewidzieć konsekwencji swojego zachowania, przez co prawie zawsze kończy się to dla niego źle. Szlabanem, skierowaniem do wychowawczyni bądź dyrektora, a czasem nawet bójką. [6]

Lenistwo

Kasztan jest cholernie leniwy. Kiedy ktoś go prosi o wykonanie jakiejś rzeczy, on odkłada to na ostatnią chwilę, a nawet tego nie robi. Mimo swych niemałych zdolności matematycznych ma z tego przedmiotu same dwóje i tróje, ponieważ nie chce mu się odrabiać prac domowych.

Wredota

Jeśli ktoś zalezie mu za skórę, potrafi być w stosunku dla tej osoby wyjątkowo wredny i złośliwy. Lubi się mścić na nielubianych kucykach, sprawia mu to przyjemność. Wie, że to złe, ale nie chce mu się zmieniać na lepsze.

Umiejętności

Latanie

Kasztan uwielbia latać i jest to praktycznie jego żywioł. Zawsze musi pochwalić się przypadkowym osobom [7], jeśli nauczy się jakiejś nowej sztuczki. Uważa, że lata świetnie, ale niestety nie wytrzymuje długich dystansów. Uwielbia ścigać się z innymi kucykami, ale najczęściej robi to z Blue[8], która jest dla niego godnym przeciwnikiem. Mimo tego, że to szybki pegaz, jeszcze nigdy nie wybrał się na żadne zawody w lataniu.

Aktorstwo

Aktorstwo to talent pegaza, nie ma co tu kryć. Potrafi świetnie zagrać powierzone mu rolę, nieważne czy to król, czy ubogi pasterz. Idealnie oddaje emocje i uczucia granej przez siebie postaci. Do tego potrafi bardzo szybko zapamiętać swój tekst, nie zważając na jego długość. Jeszcze nigdy nie pomylił się na szkolnych przedstawieniach i zawsze zbiera gratulacje od nauczycieli i innych. Kiedyś został pochwalony nawet przez Panią Burmistrz. Kasztan to perełka i niezbędna część każdego szkolnego spektaklu. Szkoda, że marnuje swój niezwykły talent i zupełnie nie kształci się w tym kierunku.

Piłka Kopytkowa

Sam Kasztan uważa siebie za świetnego gracza. Kiedy o tym mówi, niektórzy ironicznie to komentują. No cóż, prawda jest "troszeczkę" inna. Z dużej chmury mały deszcz. Umiejętności pegaza może i nie są małe, ale na pewno nie wykraczają poza granicę przeciętności. Kiedy nie gra, lubi rozpowiadać o swoim rzekomym talencie, ale gdy jest już na boisku nie potrafi nawet strzelić w stronę bramki. Ogier nie załamuje się jednak i dalej szlifuje swoje umiejętności, by pewnego dnia realnie stać się mistrzem.

Matematyka

Kasztan to bardzo pojętny kucyk, jeśli chodzi o matematykę. Przez swoje lenistwo jednak nie chce mu się rozwijać tej umiejętności. Do tego bardzo często popisuje się przed klasą, pokazując jak bardzo to on jest zbuntowany i wolny. Szkoda, bo bardzo odbija się to na jego ocenach, a szacunek rówieśników nie jest taki ważny.

Ortografia

Ogier popełnia wiele błędów ortograficznych, ze względu na swoje lenistwo. Czasami też popełnia je specjalnie, by mieć gorsze oceny. Jego rodzice czynią mu przez to wyrzuty, ale on się tym zbytnio nie przejmuje, ponieważ ich zdanie go nie obchodzi.

Życiorys

Wczesne dzieciństwo[9]

Urodził się w jakoś niespecjalnie bogatej, typowej rodzinie z Ponyville. Jego rodzice mieli już dwójkę innych dzieci - siedmioletniego syna i pięcioletnią córkę. Od dziecka Kasztan był przygotowywany do pracy jako sprzedawca w sklepie ojca, jego rodzice bowiem nie wiązali szczególnych nadziei z synem-urwisem i leniwą córką. 

Już we wczesnych latach życia Kasztan stawał się samodzielny, matka i ojciec nie mieli czasu zajmować się nim zajmować, podobnie jak jego rodzeństwem. W trójce źrebiąt przodował najstarszy brat, Luke. To on wymyślał wszystkie zabawy, w jakie bawili się popołudniami, a zarazem starał się nimi troskliwie opiekować. Nierzadko jednak jego pomysły były głupie i niebezpieczne, kiedyś razem z siostrą podłożyli ogień w domu i gdyby nie to, że ojciec wcześniej wrócił, skończyłoby się na tragedii. Zazwyczaj całą winę Luke i Emilia zrzucali na najmłodszego Kasztana, nikt jednak nie chciał im w to uwierzyć.

Ogólnie jednak rodzeństwo zawsze trzymało się razem.

Kasztan już jednak od najmłodszych lat różnił się czymś od swojego rodzeństwa. Był nieco mniej buntowniczy, a do jego ulubionych zabaw należała zabawa w teatr. Uwielbiał odgrywać różne role i popisywać się przed innymi swoimi umiejętnościami aktorskimi. Wszyscy, którzy go wtedy znali, mówili że ma do tego talent. Nie miał jednak okazji tego rozwijać, bowiem dla jego rodzeństwa ciekawsze było łażenie po polach i granie w piłkę.

Ogólnie Kasztan dotąd twierdzi, że miał szczęśliwe dzieciństwo, mimo tego, że nie żył w jakimśtam wielkim dostatku.

Przypisy

  1. pfft
  2. Nie wiem skąd to przezwisko się wzięło, ale takie jest ;-;
  3. to nic, że mają inny kolor ;-;
  4. A Blue już tak, hue ;-;
  5. pfft, chyba Maluchem ;-; Dzie Alfa Romeo ;-;
  6. bardzo zue.
  7. te, które mu się pierwsze nawiną ;__;
  8. co
  9. Tu już tylko i wyłącznie moja wyobraźnia, bo tak mi się podoba :u

Więcej w Fandom

Losowa wiki