Fandom

Książka Kucharska Pinkie Pie

605stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze16 Udostępnij

Opis książki

Pinkie wpadła na pomysł aby wszystkie jej ciasta znalazły się w jednym miejscu i żeby kucyki mogły się nimi cieszyć. Twilight powiedziała, że do tego służy książka kucharska i, że ona pomoże Pinkie ją zrobić. Na razie książka dopiero powstaje więc przepisów jest mało. Później dodamy więcej. Jeśli wy też macie pomysł na wypiek zamieście go poniżej.

Będzie pyyyyyyyyyyyysznie!!! -Powiedziała Pinkie przed zrobieniem książki.

Przepisy z książki

Różowe babeczki:

Składniki: 10 dag mąka pszenna, 10 dag kisiel żurawinowy, 15 dag cukier puder, 3 szt jaja, 4 łyżki woda, 1 łyżeczka proszek do pieczenia, 1 łyżka cukier wanilinowy, tłuszcz do formy

Żółtka, cukier, cukier waniliowy i wodę utrzeć na pianę. Dodawać stopniowo mąkę zmieszana z proszkiem do pieczenia i kisielem. Na samym końcu dodać sztywno ubitą piane z białek i wymieszać. Ciasto nakładać do foremek, ułożyć na blaszce, włożyć do nagrzanego piekarnika i piec około 25 minut w temp 180 stopniach.

Kolorowe ciacho

Składniki na ciasto (6 blatów): 226 g masła 220 g cukru* 5 białek 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii 375 g mąki pszennej 4 łyżeczki proszku do pieczenia pół łyżeczki soli 355 g mleka

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej. Mąkę, proszek do pieczenia, sól - przesiać. Masło umieścić w misie miksera i zmiksować na gładką, puszystą masę. Dodawać stopniowo cukier, cały czas miksując. Wbijać białka, jedno po drugim i miksować. Dodać ekstrakt i zmiksować.

Do zmiksowanej masy maślanej dodawać na zmianę mleko i składniki suche, miksując do połączenia składników.

Ciasto zważyć, otrzymany wynik podzielić na 6. Każdą część ciasta umieścić w osobnej miseczce. Dodać barwników: fioletowy, niebieski, zielony, żółty, pomarańczowy, czerwony. Wymieszać dokładnie z ciastem, do otrzymania jednolitej barwy. (Więcej o barwnikach można przeczytać na końcu wpisu).

Ciasto przełożyć do 6 foremek (tortownic lub jednorazowych foremek aluminiowych, jak u mnie) o średnicy 21 cm (do 23 cm)* i piec około 15 - 20 minut w temperaturze 190ºC, do tzw. suchego patyczka. Wyjąć z piekarnika, ostudzić.

Krem z bitej śmietany i mascarpone (przepis własny):

900 ml śmietany kremówki (36%) 250 g serka mascarpone kilka łyżek cukru pudru, do smaku ekstrakt waniliowy lub cytrynowy

Śmietanę kremówkę ubić, pod koniec ubijania dodając cukier puder i ekstrakt. Dodać serek mascarpone i wymieszać.

Poszczególne blaty ciasta przekładać kremem: blat fioletowy położyć na paterze i posmarować kremem, następnie to samo uczynić z niebieskim, zielonym, żółtym, pomarańczowym, czerwonym, wierzch i boki tortu również posmarować kremem śmietankowym. Cały tort schłodzić w lodówce przez minimum 3 godziny. Uwaga: ciasto jest wilgotne, dlatego nie warto już go nasączać.

BARWNIKI:

Używamy barwników w żelu, barwniki w płynie się nie nadają. Do każdej części ciasta dodałam około 1 - 1,5 ml barwnika (bardzo mało). Użyłam barwników firmy Sugarflair, bardzo dobre są również barwniki Wiltona (żele w kubeczku, nie w tubce do dekoracji). Pomyślcie o tym, by nie kupować wszystkich 6 kolorów, ponieważ żele są ogromnie wydajne. Wystarczy kupić podstawowe kolory: żółty, niebieski, czerwony. Kolor drugorzędny czyli pomarańczowy można otrzymać mieszając odrobinę żółtego i czerwonego, kolor fioletowy - mieszając czerwony i niebieski, wreszcie zielony - mieszając niebieski i żółty. Kolor ciasta po dodaniu barwnika zazwyczaj nie odzwierciedla koloru po upieczeniu. Kolory po upieczeniu wychodzą bardziej żywe i ciemne (dlatego np. fioletowy blat piekłam dwukrotnie, za pierwszym razem wyszedł zbyt ciemny, prawie czarny.

Kulki w czekoladzie

Składniki i inne:

Potrzebujemy ryżu, okruchów z waszych ulubionych ciastek, foli, miski, czekolady i jak kto chce to barwniki

Przebieg pracy

Na sam początek rozwijamy kawałek foli. Wysypujemy troche na folie ryżu. Na te warstwę wysypujemy nieco okruchów z ciastek ( mogą być i inne małe smakołyki). Znowu wysypujemy troche ryżu. Zwijamy folię w jakby sakiewkę tak by w środku powstała kulka. Następnie wlewamy czekoladę do miski i wkładamy kulkę. Jeżeli jest to danie na imprezę zalecam pomoczyć w barwnikach, będzie kolorowo. Kulki mogą zostać wykorzystane jak i wypełnione w różne sposoby. Jeżeli używasz zamiast okruchów rodzynków to możesz ryż nasypać do środka, a rodzynki na wierzch.

Galareta z czekoladą i dodatkami ( uwaga nie testowane) Składniki: Galareta (dowolny smak), czekolada, dodatki: orzechy, owoce, żelki, rodzynki, bita śmietana i inne.

No to zaczynamy. Galaretę sporządzamy w miseczce. Trochę proszku z torebki zostawiamy. Potem kroimy na pół. Do środka wkładamy kawałki czekolady i inne dodatki które mają być w środku jak orzechy.  potem w miejscu przekrojenia dorabiamy galaretę z reszty proszku. Na wierzch dajemy inne dodatki ja śmietana i owoce które mogą znaleźć się w obu miejscach. Jak kto chce może zrobić ciastka z tą właśnie galaretą.

Różowe naleśniki (nie testowane) Robimy zwyczajnie naleśniki przed każdym mieszaniem dodaj różowego barwniku. Ciasto powinno wyjść różowe. Potem smażymy. Delicje, po prostu pyszne naleśniki są różowe.

Różowy placek:

Jest to pierwsz
Ksiażka Pinkie.jpg

Musimy znaleźć odpowiednie składniki.

y pomysł na ciasto, gdyż imię Pinkie znaczy dosłownie Różowy Placek. Potrzebny jest różowy lukier i ciasto. W środku może być wszystko, co wam się podoba.

Więcej w Fandom

Losowa wiki