Fandom

Odetta

605stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze32 Udostępnij

Odetta

Pół kucyk–pół łabędź

Odetta ID by Magdziaa.png
Female picto.png
Klacz

Odetta — pegaz (w nocy, w dzień łabędź), klacz. Ponyfikacja Odetty z baletu Piotra Czajkowskiego pt. „Jezioro Łabędzie”.

Wygląd

W nocy

Odetta to jasnoniebieska pegazica o lazurowych oczach i różowej grzywie z lawendowymi refleksami. Jej znaczek to białe pióro. W grzywie nosi trzy białe łabędzie pióra.

W dzień

W dzień Odetta zmienia się w łabędzia. Wygląda wtedy jak typowa przedstawicielka gatunku łabędzia krzykliwego. Na głowie ma opaskę z trzema piórami łabędzia czarnego.

Historia

Na dworze królewskim odbywa się przyjęcie z okazji urodzin księcia Zygfryda. Książę jest jednak nieswój, unika przyjaciół i niechętnie daje się namówić na taniec z dwiema przyjaciółkami. Dla księcia tańczy społeczność dworu. Zygfryd otrzymuje od swoich przyjaciół prezent urodzinowy, którym jest kusza do polowań na ptaki. Gdy zabawa zaczyna nabierać tempa, pojawia się królowa – matka Zygfryda. Posłańcy wnoszą portrety trzech księżniczek – matka oznajmia Zygfrydowi, że powinien już wybrać swoją ukochaną. Zygfryd protestuje, lecz matka jest nieugięta.

Odetta jako łabędź by Magdziaa.jpg

Odetta jako łabędź (szkic wykonany ołówkiem węglowym)

O zachodzie słońca przyjęcie kończy się. Zygfryd jest znacznie czymś zaniepokojony. Benno proponuje księciu nocne polowanie nad brzegami pobliskiego jeziora. Książę daje się namówić przyjacielowi i ruszają na polowanie. Nadlatują łabędzie. Przestraszony Zygfryd mierzy z kuszy, gdy w tym momencie najpiękniejszy ptak przemienia się w piękną klaczkę – Odettę. Odetta opowiada księciu swoją historię: została zamieniona w łabędzia przez złego czarownika Rotbarta, i mieszka wraz z innymi łabędziami tu, nad jeziorem. Czar pryśnie, gdy jakiś kucyk ofiaruje jej swoją miłość na wieki. Zygfryd przysięga Odecie kochać ją na zawsze. Para tańczy.
Odetta i Zygfryd by Magdziaa.png

Odetta z Zygfrydem

Przybywa Rotbart. Książę chce zabić czarnoksiężnika, ale Odetta go powstrzymuje – w ten sposób nigdy nie uwolni się ze złego czaru. Rotbart zamienia Odettę na powrót w łabędzia.

Bal w pałacu księcia. Tego wieczoru Zygfryd powinien wybrać ukochaną spośród przybyłych księżniczek. Każdej z kandydatek towarzyszy orszak z rodzinnego kraju. Kolejno prezentują się: księżniczka canterlocka i jej orszak, księżniczka manehattańska i jej towarzysze oraz księżniczka fillydelphijska.

Książę pozostaje nieugięty, jednak matka naciska że powinien wybrać narzeczoną. Książę odrzuca wszystkie kandydatki. Fanfary obwieszczają przybycie jeszcze jednej księżniczki. Tajemniczy nieznajomy wprowadza księżniczkę w czerni, łudząco podobną do Odetty. Książę jest zachwycony, że na bal przybyła jego ukochana. Orszak tajemniczej panny wykonuje taniec. Zygfryd i rzekoma Odetta tańczą – Odylia, córka Barona von Rotbarta, bo to ona pojawiła się na balu kusi księcia naśladując taniec Odetty. Uszczęśliwiony książę oznajmia matce, że to tą księżniczkę chce poślubić, i prosi opiekuna Odyli o kopytko klaczy. Przysięga jej wieczną miłość. Wówczas księżniczka i jej opiekun ukazują swoje prawdziwe oblicza. Zygfryd uświadamia sobie, że złamał obietnicę daną Odettcie i biegnie nad jezioro.

Odetta i Odylia by Magdziaa.png

Odetta i Odylia

Zgromadzone nad jeziorem łabędzie wysłuchują opowieści Odetty o niewierności księcia. Księżniczka rozpacza, że już nigdy nie wydostanie się z pod czaru Rotbarta. Przybywa Zygfryd i prosi Odettę o przebaczenie. Pojawia się Rotbart i próbuje rozdzielić zakochanych. Jego czar jest zbyt śliny: książę nie dotrzymał przysięgi danej Odettcie, więc Odetta musi już na zawsze pozostać łabędziem. Księżniczka zanurza się w wodzie. Zygfryd chce za nią podążyć lecz drogę zasłania mu Rotbart, po czym książę zrywa z niego maskę. Rotbart ginie, a książę z rozpaczy rzuca się do jeziora. Przybywa Benno, szukając Zygfryda łabędzie wskazują mu wody jeziora. Po chwili przyjaciel wyciąga z wody ciało Zygfryda a nad jeziorem ukazuje się duch Odetty.

Więcej w Fandom

Losowa wiki